tiistai 12. tammikuuta 2016

Elämäni aakkoset

Ainakin itse törmäsin viime vuonna eri blogeissa Elämäni aakkoset -haasteeseen. Haasteen idea on todella yksinkertainen. Jokaisesta kirjaimesta pitää keksiä jokin sana, joka kuvaa jotenkin omaa elämää.

Tein tämän jo vanhaan blogiini. Koska pidän paljon erilaisista haasteista, halusin tehdä tämän uudelleen myös tähän uuteen blogiin. :)

A = aikuisten värityskirja. Sain parhaalta ystävältäni joululahjaksi mm. aikuisten värityskirjan, johon olen ihan koukussa! Pyrin värittämään sivun tai pari päivittäin. Tämänhetkinen värityskirja taitaa olla jo puolessavälissä! :D

B = bloggaaminen. Bloggaaminen on minulle tärkeä asia, vähän kuin terapiaa. Vaikka minulla ei olisi ainuttakaan lukijaa, pitäisin blogia omaksi ilokseni. Blogi on minulle vähän kuin moderni päiväkirja.

C = Costa Rica. Yksi paikoista, joissa haluaisin päästä käymään, on Costa Rica. Olen nähnyt maasta paljon kuvia. Ihania maisemia!

D = dekkarit. Luen pääosin dekkareita, vaikkakin myös melkein kaikki muut genret uppoavat. Tällä hetkellä minulla on kesken Vares-dekkari.
E = eläimet. Vaikka minulla ei ole koskaan ollut lemmikkiä, olen aina ollut tosi eläinrakas. Varsinkin koirat ovat lähellä sydäntäni.

F = Ford. Rakas autoni on Ford. Koska asun keskustassa, en juurikaan tarvitse autoa. Käyn kuitenkin sillä kaupassa, kun on paljon ostettavaa. Tarvitsen autoa eniten, kun lähden poikaystäväni luo; asumme ainakin vielä toistaiseksi eri paikkakunnalla.

G = Google. Käytän Googlea päivittäin. Minulla on sähköposti Gmailissa ja blogi Bloggerissa. Mielestäni ei ole myöskään Googlen hakukoneen voittanutta. Pientä parannettavaa tosin olisi sanakirjan puolella.

H = huumori. Elämässä pitää olla huumoria! :) Ilman naurua tämä maailma olisi ihan liian tylsä paikka. Tosin oma huumorini menee jo sarkasmin puolelle. :D

I = isä. Olen aina ollut isän tyttö.Olemme hyvin samanlaiset, koska meillä on synttärit lähekkäin. Moni on sanonut, että myös olemme ihan samannäköisiä. :D

J = juhannus. Juhannus on lempijuhlani. Se voisi kestää vaikka koko vuoden. :D

K = kahvi. Opin juomaan kahvia vasta joskus teini-iässä. Sitä ennen olin vannonut, etten koskaan ala juoda kahvia. ;) No, toisin kävi! Nykyään minun on ihan pakko saada aamukahvia, koska muuten olen kuin takamukseen ammuttu karhu. :D

L = lukeminen. Joillekin ruoanlaitto on intohimo, joillekin liikunta. Minulle se on lukeminen! Olen ollut pikkutytöstä asti kova lukemaan. Näinä työttömyysaikoina on tullut taas luettua todella paljon.
M = musiikki. Rakastan musiikkia. Joskus voi olla kausia, jolloin en kauheasti kuuntele musiikkia, joskus taas kuuntelen yötä päivää. Kun ajan autoa, kuuntelen aina radiota tai jotain cd-levyä.

N = nukkuminen. Nyt kun en enää käy töissä, olen alkanut valvoa myöhään. Se tarkoittaa myös, että herään normaalia myöhempään. ;) Voisin nykyään nukkua koko päivän. :D Yritän kuitenkin arkisin herätä ennen klo 10:tä, viikonloppuisin herään viimeistään klo 9.30.

O = onni. Uskallan myöntää, että olen tällä hetkellä mielettömän onnellinen. :) Onni on ihana tunne. Onneksi sen saa jokainen kokea monesti elämässään. :)

P = poikaystävä. Rakastan poikaystävääni ihan mielettömästi, joka päivä vain yhä enemmän. Näiden reilun kuuden vuoden aikana ei ole onneksi tullut kovinkaan monesti riideltyä. Arvostan poikaystävääni, koska hän antaa minun olla oma hankala itseni. :D Tiedän hänen seisovan rinnallani ja tukevan minua myös vaikeina aikoina.

Q = Queen. Queen on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaimmista bändeistä. Olen alkanut viime vuosien aikana kuunnella paljon vanhaa musiikkia. Queenin lisäksi suosikkeihini kuuluvat mm. CCR ja Pink Floyd. Kuuntelen jonkin verran myös nykyajan musiikkia, mutta se ei mielestäni ole ihan yhtä hyvää kuin 1970- ja 1980-lukujen musiikki. 

R = rakkaus. Jokainen tarvitsee rakkautta. Sitä onneksi on monessa muodossa: on monta eri kohdetta ja tapaa rakastaa.

S = sauna. Jos asuisin ulkomailla, kaipaisin läheisteni ja ruisleivän lisäksi saunaa. Se on minulle paikka, jossa voin rentoutua. Saunan jälkeen tulee myös ihana olo. :)

T = työttömyys. Työttömyys on valitettavasti kasvava ongelma. Samalla kun kaavaillaan eläkeiän nostamista, monet nuoret ovat työttömänä. Pahimmillaan se johtaa syrjäytymiseen ja mielenterveysongelmiin.

U = ulkoilu. Ulkoilusta on tullut minulle tärkeä asia. Minun on päästävä ainakin muutaman kerran viikossa ulos.

V = vesi. Juon nykyään ihan kauheasti vettä! Juon vettä ehdottomasti paljon enemmän kuin ennen. Vesi on minulle tärkeä myös muuten. Minun on päästävä joka ilta suihkuun. Ellei vesi olisi niin kallista, olisin suihkussa varmaan ainakin tunnin. :D Nuorempana olen ollut myös kova uimaan. 
W = Westö. Kjell Westö on mielestäni yksi Suomen parhaimmista kirjailijoista. Hänen kirjoissaan on jokin sellainen kummallinen tunnelma, jota ei voi sanoin kuvailla.

X = xylitol. En pidä purkan mausta, mutta totuttauduin purkkaan uudelleen. Xylitol tekee hampaille hyvää.

Y = ystävät. Ystävät ovat minulle kaikki kaikessa, vähän kuin toinen perheeni. Vaikka ystävyyssuhteita on katkennut vuosien saatossa, rinnallani on jaksanut tarpoa pari ihanaa ystävääni. Olen kiitollinen heidän ystävyydestään. Olen varma, että he tietävät sen, vaikken sitä heille kauhean usein kerrokaan.

Z = zumba. Zumba on laji, jota haluaisin kokeilla. Valitettavasti viime aikoina sille ei löytynyt aikaa. Toivottavasti pääsisin vielä joskus kokeilemaan sitä!

Å = Åland. Olen käynyt joskus pikkutyttönä Ahvenanmaalla, mutten muista kohteesta oikeastaan mitään. Sinne voisin mennä uudelleen. Myös Ahvenanmaan saaristo kiehtoo minua suuresti.

Ä = äiti. Äiti on yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä. Vaikka olenkin enemmän isän tyttö, soitan aina ensimmäisenä äidille, kun elämässäni tapahtuu jotain mullistavaa. Äitini on myös opettanut minulle monia käytännön asioita.

Ö = ötökät. Vaikka olenkin eläinrakas, ötököitä en voi sietää! Pelkään niitä ihan mielettömästi, kaikista eniten hämähäkkejä ja koppakuoriaisia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)